De eerste indruk van Zuid-Afrika - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Shelley Tempel - WaarBenJij.nu De eerste indruk van Zuid-Afrika - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Shelley Tempel - WaarBenJij.nu

De eerste indruk van Zuid-Afrika

Blijf op de hoogte en volg Shelley

05 November 2015 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Hooooi,

De eerste week zit er al weer bijna op! Ik heb al zoveel mogen doen en ik heb hier al zoveel geleerd. Zaterdag kwam ik aan hier in Hoedspruit ( apen liepen overal rond, omg zo cool) op DAKTARI. We kregen eerst een rondleiding en de regels werden nog een keer aan ons uitgelegd. De mensen hier en de andere vrijwilligers zijn erg aardig. Ik slaap met een Noors meisje in een chalet.
DAKTARI is een opvangcentrum voor wilde dieren. Ze hebben hier veel soorten dieren.

Zondag is een rustdag. We hebben een prachtige wandeling gemaakt naar 'the black rock.' De natuur is hier zo mooi, het was een prachtige wandeling. Overal schrammen en sneeen op mijn armen en benen HAHA klein detail. Maargoed. Maandag rond 9 uur kwamen de kinderen, in dit geval jong volwassenen, aan op DAKTARI. Normaal zijn de kinderen jonger maar er zijn binnenkort examens, vandaar dat ze nu ouder zijn. Ze hebben hele mooie namen trouwens.
Deze kinderen kunnen opzich wel oke engels. Ze weten ook al best veel dus de lessen zijn moeilijker gemaakt voor hun. Dus ook voor de vrijwilligers want ook wij hebben soms moeite om de lessen in goed engels te praten. Maaaaar alles gaat tot nu toe goed, jeeeh. Ze snappen wat ik zeg haha dat is het belangrijkste neem ik aan.
Mijn eerste les alleen ging over 'anti-poaching and hunting.' Wat is het verschil, wat is goed en wat is niet goed. Kunnen ze voorbeelden geven etc. De andere les Deed ik samen met een andere vrijwilliger. Dat ging over the environment. Ik kom gewoon echt eventjes niet op de nederlandse vertaling voor dat hahaha. Jup ik praat nu gewoon engels tegen mezelf het is zo grappig HAHA ja dat doe ik echt. Oke oke, verder met mijn verhaal. Environment is een boel informatie voor ze. Je praat over milieu vervuiling en hoe je dat tegen kan gaan. Over recycling, re-use en reduse. Maar ook over verschillende cycles. Een leuke discussie is dus, wie was er eerder, de kip of het ei? Alle lessen zijn trouwens super interessant. Het is leuk om te weten wat hun cultuur is en hoe zij over dingen denken.

Gisteren mocht ik mee met Tione (een nederlandse vrijwillgerer) om naar een lokale school te gaan om daar ook les te geven aan kinderen van 3-5 jaar. Super schattig!! Ik bedoel, wie vind ht nou niet leuk om kleine kindere les te geven? Ze zijn je zo dankbaar voor alles wat je doet. Heel erg mooi om te zien.

Ohja het eten. Het eten is best oke. Alleen het is allemaal zo vettig! Mijn arme buik en darmen kan dat allemaal niet hendelen. Teveel informatie? I'm so sorry guys. Alsof ik 4 maanden zwanger ben hahaha. Tis helemaal niet grappig maar goed.

Morgen ga ik naar het Kruger National Park! Aaaah heb ik zo'n zin in! En zondag ga ik een ander safari doen hier in Makalawi. Ik zal snel foto's uploaden!

Liefsssss, Shel


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shelley

Actief sinds 05 Nov. 2015
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 2555

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2015 - 01 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: